Veel gestelde vragen over de Vogelapp-Vogels van Nederland en België

Heeft u een vraag over het gebruik van onze gratis te downloaden VogelApp? Wellicht ziet u uw vraag terugkomen in de veel gestelde vragen hieronder! Ziet u uw vraag hier niet tussen staan? Neem dan contact op met via het mailadres uitgeverij@vogelinformatiecentrum.nl.

Ik wil de VogelApp downloaden. Hoe doe ik dat? 

Via de app stores kun je de app vinden onder de naam ‘Vogels van Nederland en België’, maar je kunt voor Android ook hier klikken en voor Apples hier.

Ik wil mijn (proef) abonnement opzeggen. Kan dit in de VogelApp? 

Het is niet mogelijk om een abonnement in de VogelApp op te zeggen. Dit kan alleen in de Play stores van zowel Google als Apple. Hieronder vindt u een korte instructie om dit in beide Play stores te doen.

Hoe zeg ik het abonnement op bij een Android telefoon en/of tablet?

Volg de volgende instructie:

  1. Ga naar de Google Play store en klik rechtsboven in de hoofdpagina op het persoonlijke icoon.
  2. Onder het kopje betalingen en abonnementen kiest u Abonnementen en daarna het desbetreffende abonnement.
  3. Hierna klikt u onderin het scherm op Abonnement opzeggen. U geeft een reden op en bevestigt het opzeggen. U heeft uw abonnement nu opgezegd!

Hoe zeg ik het abonnement op bij een iPhone en/of een iPad?

Volg de volgende instructie:

  1. Ga naar de Apple store en klik rechtsboven in de hoofdpagina op het persoonlijke icoon.
  2. Onder het kopje abonnementen kiest u het desbetreffende abonnement.
  3. Hierna klikt u op Abonnement opzeggen.

Ik heb feedback om de VogelApp te verbeteren. Waar kan ik dit melden? 

Heel fijn. Feedback kunt u melden bij uitgeverij@vogelinformatiecentrum.nl. Hier zijn we heel blij mee, dank!

Sommige functies werken niet na het nemen van een abonnement. Wat moet ik doen? 

Het beste is om eerst de app helemaal af te sluiten. Dit kunt u doen door alle apps op de telefoon te sluiten. Hierna start u de app weer op en zouden alle functies het moeten doen. Nog steeds problemen? Geef het aan via uitgeverij@vogelinformatiecentrum.nl en we helpen u verder.

Krijg ik een proeftijd of moet ik direct betalen?

Op sommige momenten krijgt u een scherm te zien waarin u een aanbod krijgt om de app 7 dagen gratis te proberen. U kunt dit weigeren door op het kleine kruisje rechtsboven in het scherm te klikken. U kunt het accepteren door uw betaalgegevens in te vullen. Na 7 dagen wordt het proefabbonement omgezet in een jaarabbonement van €19,99. Wilt u het alleen proberen? Zorg dan dat u het abbonement opzegt voor de 7 dagen proefperiode eindigt.

Is het al mogelijk om mijn waarnemingen te uploaden in waarneming.nl?

Helaas is het op dit moment nog lastig te zeggen wanneer de sites geïntegreerd zullen worden. In 2023 zal het hoogstwaarschijnlijk niet gaan lukken om de optie te integreren. Dit i.v.m. complexe technische opbouw en drukte die waarneming.nl de laatste jaren ondervindt. Mocht het mogelijk zijn dan krijgt u een melding in de VogelApp.

Hoe kan ik betalen voor het abonnement van de VogelApp?

De Google Play store en de Apple store geven verschillende mogelijkheden om te betalen.

Allereerst kunt u betalen via iDeal. Sommige banken weigeren deze optie helaas, het is dan wel mogelijk om creditcard gegevens in te vullen.

Met een mobiel abonnement kunt u het ook als extra bijschrijving op het abonnement nemen.

Of u kunt in verschillende fysieke winkels zogenaamde Google-play store tegoeden of Apple-store tegoeden kopen als cadeaukaart en deze invoeren. Ook PayPal is mogelijk.

Alle verschillende betaalmethoden kunt u vinden onder de knop betaalmethoden in uw persoonlijke Google Play Store/Apple Store.

Als u een android apparaat gebruikt kunt u deze instructie volgen: https://support.google.com/googleplay/answer/2476088?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

Als u een apple apparaat gebruik kunt u deze instructie volgen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201266

Mocht u nog vragen hebben over de verschillende betaalopties kunt u contact opnemen met uitgeverij@vogelinformatiecentrum.nl.